Regler & Betingelser
Copyright
Denne hjemmeside ejes og drives af The Color Club. Indholdet på denne side hører under forskellige juridiske rettigheder, der alle er relateret til intellektuel ejendomsret og beskyttelse af data. Alle billeder, illustrationer, logoer, tekster, layouts osv. ejes af The Color Club/eller personer der repræsenteres af The Color Club, og kan ikke på nogen måde, eller i nogen udgave eller form, anvendes, kopieres, offentliggøres, eller gøres offentlige gennem noget medie eller på anden vis, medmindre der er indgået en skriftlig aftale mellem The Color Club og den licenserede, før dette anvendes. Vi er ikke ansvarlige for indhold på andre hjemmesider, der linkes til eller fra denne side. En overtrædelse af disse rettigheder, vil betyde at overtræderen skal kompensere The Color Club/eller rettighedsholderen som repræsenteres af The Color Club for alle skader, tab og omkostninger, der måtte kunne opstå som følge af denne overtrædelse.
Disclaimer
The Color Club controller jævnligt, opdaterer og – hvis der er behov for det – redigerer fejlagtig information på denne side. Der kan dog opstå fejl.
 

Hvorfor metadata er vigtigt for dig

Din skjulte marketing motor

Metadata er basalt sagt data om data. Data lyder som et tilstrækkeligt tørt emne, men det kan være rigtig gavnende. Uanset om du er fotograf eller arbejder med online marketing, er metadata vigtigt.

Andreas Kleiberg, en fotograf med base i Norge, oplevede betydningen af ​​at have gemt sine ophavsret og kontaktoplysninger i meta dataen i hans billeder, da han uploadede dem til internettet. Da reklamebureauet McCann i London lavede moodboard til deres næste kampagne for den britiske motorcykelproducenter Triumph, fandt de en masse billeder online for at definere det rigtige udseende. Men som for mange billeder fundet online via søgemaskiner, vidste bureauet ikke, hvor billederne kom fra.
Heldigvis havde Andreas gemt sin personlige kontakt og ophavsretlige oplysninger i metadataene, der gjorde det nemt for agenturet at finde ophavsmanden til billederne, og dermed fandt de fotografen til deres næste kampagne.

Metadata er også vigtig, når det kommer til e-handel, da det er en stor del af, hvad der driver søgemaskineoptimering. Uden metadata svækker vi vores evne til at køre forbrugere fra søgemaskiner til vores hjemmesider for at købe produkter eller se på tjenester. Vi har lavet et overblik over de vigtigste elementer i metadata. Udfyld nedenstående formular og så sender vi dig artiklen gratis.