Regler & Betingelser
Copyright
Denne hjemmeside ejes og drives af The Color Club. Indholdet på denne side hører under forskellige juridiske rettigheder, der alle er relateret til intellektuel ejendomsret og beskyttelse af data. Alle billeder, illustrationer, logoer, tekster, layouts osv. ejes af The Color Club/eller personer der repræsenteres af The Color Club, og kan ikke på nogen måde, eller i nogen udgave eller form, anvendes, kopieres, offentliggøres, eller gøres offentlige gennem noget medie eller på anden vis, medmindre der er indgået en skriftlig aftale mellem The Color Club og den licenserede, før dette anvendes. Vi er ikke ansvarlige for indhold på andre hjemmesider, der linkes til eller fra denne side. En overtrædelse af disse rettigheder, vil betyde at overtræderen skal kompensere The Color Club/eller rettighedsholderen som repræsenteres af The Color Club for alle skader, tab og omkostninger, der måtte kunne opstå som følge af denne overtrædelse.
Disclaimer
The Color Club controller jævnligt, opdaterer og – hvis der er behov for det – redigerer fejlagtig information på denne side. Der kan dog opstå fejl.
 

Nyhedsbreve: Tendenser og adfærd


stock-illustration-67686157-3d-isometric-infographic-for-responsive-web-design

Nyhedsbreve er en af de bedste måder at distribuere og fremme dit indhold eller produkt på. Det at arbejde med e-mail markedsføring kræver grundig opmærksomhed på en række betingelser, der er anført som følger:

De fleste e-mails åbnes på mobile enheder
Husk, at smartphones er en primær enhed til e-mail læsning. Ifølge Movable Ink, blev 68 procent af alle e-mails fra 2015 åbnet på mobile enheder. Af dette antal, blev omkring 16 procent åbnet på tablet. Dette efterlader kun en tredjedel af alle e-mails der i øjeblikket åbnes på PC’er.

Lav designet af dit nyhedsbrev responsivt
Overvej at bruge responsivt design til din e-mail indhold, og hold dine nyhedsbreve korte og præcise, så de passer til små skærme. En rapport fra Yesmail, viser, at 26 procent af brands undlader at bruge responsivt design i al deres e-mail marketing. Responsive nyhedsbrevskampagner genererer et gennemsnit på 16,2 procent. Ikke-responsive kampagner genererer 10,4 procent. Tjenester såsom MailChimp, har retningslinjer for at sikre et responsivt design til dit nyhedsbrev.

Sæt dig selv i læserens sted
Spørg dig selv, hvad kunden ønsker. Dette er vigtigt for høj konvertering og succesfulde e-mail kampagner. Dit indhold skal holde fokus på først at levere værdi for kunden, og derefter fremhæve fordelene ved din virksomhed.
En klar call-to-action er, at du er nødt til at lade dine kunder vide, hvad de skal gøre som det næste. Link til kvalitetsindhold online, hvis du har en masse at sige eller sælge, og brug e-mail bodyen på at formidle de vigtigste budskaber.

Hvornår skal du sende dit nyhedsbrev

Vær opmærksom på, hvornår du vælger at sende e-mails ud. Undersøgelser udført af Workfront viser, at tendensen hos marketingfolk, for hvornår de logger ind på deres arbejds-e-mail, er før og efter lukketid hver dag. I tillæg til dette, viser en undersøgelse fra GetResponse, at 23,63 % af alle e-mails åbnes inden for de første timer efter levering. Den samme undersøgelse viser, at top engagementstider for e-mails er som følger: 08:00 til 09:00 for åbning. 15:00 og 16:00 for gennemlæsning.

Hvis du husker dette, kan du rent faktisk konvertere flere af kontakterne på din email-liste, til potentielle kunder i din virksomhed.